Společnost SOLODOOR a. s. navzdory krizi ve stavebnictví zvýšila prodeje

Společnost SOLODOOR a. s., přední domácí výrobce dveří a zárubní, v roce 2011 navzdory probíhajícímu útlumu ve stavebnictví posílila prodeje ve finančním vyjádření o 3,6 %. Obrat společnost za prodej vlastních výrobků dosáhl dle předběžných výsledků v roce 2011 hodnoty 280,482 milionu korun, když v roce 2010 činil zhruba 270,6 milionu korun.
„Přestože situace ve stavebnictví v loňském roce nebyla pro dodavatele příznivá a rozvoj nových developerských projektů byl velmi omezený, dokázali jsme naše prodeje zvýšit. Především díky tomu, že jsme zrevidovali naši prodejní strategii a díky tomu jsme se prosadili v segmentu individuální výstavby a rekonstrukcí,“ uvedl generální ředitel společnost SOLODOOR a. s. Martin Dozrál.
Podle něho se mírně snížil prodej interiérových dveří, který dosáhl celkem 141 tisíc kusů, a naopak posílil prodej obložkových zárubní na zhruba 63 tisíc kusů. „Potěšitelné je, že navzdory krizi zákazníci neutekli k levným modelům dveří. Spíš naopak vysílají signály, že pokud budou do dveří investovat, chtějí za své peníze kvalitu,“ dodal Martin Dozrál. SOLODOOR a. s. má tak nyní zhruba 20% podíl na trhu.
Růst prodejů lze přičíst také novým modelovým řadám a inovacím, které společnost SOLODOOR a. s. uvedla na trh. V loňském roce se například jednalo o tři zcela nové přírodní dekory CPL povrchu dveří – dub příčný, dub casino a coco bolo – nebo inovaci modelové řady SONET, v níž přibyly tři nové modely a nabídka pískovaných skel.
Výrazné efekty přinesla rovněž zcela nová podoba internetové prezentace SOLODOOR a. s. Společnost vyvinula pro své stránky www.solodoor.cz speciální aplikaci zvanou konfigurátor dveří, která přímo na internetu umožňuje se jednoduše orientovat v široké škále modelů a sestavit si dveře podle přání. V konfigurátoru může uživatel kombinovat různé modely, dezény povrchu, (CPL, fólie, dýha apod.), typ prosklení, další doplňky a technické podrobnosti (rozměr dveří, pravé nebo levé dveře). Okamžitě získává perfektní obrázek dveří a také přehled o ceně zvolené sestavy.
Na konfigurátor navázal v letošním roce systém vizualizace dveří v interiérech, který umožňuje vybrané sestavy prohlížet přímo v konkrétních interiérech a posuzovat, jak ladí s vybranými barvami podlahy či stěn. Již pro první čtvrtletí letošního roku připravuje SOLODOOR další inovace – zcela novou modelovou řadu či další zdokonalení aplikací na internetu.
Kromě České republiky prodává SOLODOOR a. s. své produkty i v zahraničí. Nejvýznamnější exportní destinací je Slovensko. Pr